Site Accessibility Information Access Key 1 to Skip to Top Navigation Access Key 2 to Skip to the Three One One link Access Key 3 to Skip to City of Winnipeg Main Menu Access Key 4 to Skip to Left Navigation Menu Access Key 5 to Skip to Content area Access Key 6 to Skip to Right Sidebar content area Access Key 7 to Skip to Footer Links
City of Winnipeg
|  Link to the City of Winnipeg French websiteFrançais  |
COVID-19: City of Winnipeg response and latest updates on City facilities and services COVID-19 : Mesures prises par la Ville de Winnipeg et dernières nouvelles sur les installations et services municipaux
Pathways to Winnipeg History Winnipeg in Focus
City Clerk's

Records Management

The City of Winnipeg Archives research room at 50 Myrtle St. has reopened by appointment only. Appointments must be made in advance. Where possible, records may be electronically provided. To discuss your research needs, please contact the Archives at 204-986-5325 or email archives@winnipeg.ca. To search and access records online, visit Winnipeg in Focus

Please review the COVID-19 safety measures before visiting.

La salle de recherche des Archives de la Ville de Winnipeg, au 50, rue Myrtle, reçoit à nouveau les membres du public, sur rendez-vous seulement. Il faut prendre rendez-vous à l’avance. On fournira les documents par voie électronique dans la mesure du possible. Pour discuter de vos besoins en matière de recherche, veuillez communiquer avec les Archives par téléphone au 204-986-5325 ou par courriel à archives@winnipeg.ca. Pour chercher et consulter des documents en ligne, visitez Winnipeg in Focus.

Veuillez lire les mesures de précaution liées au COVID-19 avant votre venue.

Records Management By-law

The City of Winnipeg is required by the City of Winnipeg Charter Act to have a by-law for the management, retention, safekeeping, disposition and destruction of records.

The Records Management By-law was updated and approved by City Council in December 2020 and provides clarity and efficiency around records management. It designates members of the Records Committee, who will review and approve retention schedules, and enables the City to better meet its legal, regulatory, and operational requirements.

Schedules

The current City of Winnipeg records schedules can be found below. Schedules will be updated as required in coordination with City departments, pending approval of the Records Committee.

City of Winnipeg Records Schedule “B” : Standard Administrative Records

Full Schedule and TOC

City of Winnipeg Records Schedule “C” : Departmental Records Schedules

Full Schedule and TOC

Records Committee

The City Records Manager/Archivist chairs the City of Winnipeg Records Committee. The Records Committee operates under Section 110 (2) of the City of Winnipeg Charter to "make recommendations to council, and implement policies and procedures approved by council, for the management, retention, safekeeping, disposition and destruction of records."

Last update: May 10, 2021
Archives & Records Control

View larger map
  • 50 Myrtle Street
    Winnipeg, Manitoba R3E 2R2
  • Larger map
  • Phone: 204-986-5325
  • Fax: 204-986-7133
  • Email: Archives
Hours of Operation
Online search
Available always

Was this information helpful?

How can we make this web page better?

Information collected will be used to improve our website. Do not use this form to submit a request for service or information because it will not be forwarded to departments for response. To submit a request for service or information, contact 311.

This form is not intended to collect personal information; however, any personal information you choose to include in your comments is collected by the City of Winnipeg under the authority of section 36(1)(b) of the Freedom of Information and Protection of Privacy Act for the purpose of improving our website and will not be used or disclosed for any other purposes, except as authorized by law. Contact the Corporate Access and Privacy Officer by mail (City Clerk’s Department, Susan A. Thompson Building, 510 Main Street, Winnipeg MB, R3B 1B9) or by telephone (311) if you have any questions about the collection of this information.

Ces renseignements sont-ils utiles?

Comment pourrait-on améliorer cette page Web?

Les renseignements recueillis serviront à l’amélioration de notre site Web. Prière de ne pas se servir de ce formulaire pour soumettre une demande de service ou de renseignements, car la demande ne sera pas transmise au service en question. Pour soumettre une demande de service ou de renseignements, veuillez communiquer avec le 311.

Le présent formulaire ne vise pas à recueillir des renseignements personnels. Cependant, les renseignements personnels que vous choisissez d’inclure dans vos commentaires sont recueillis par la Ville de Winnipeg en conformité avec l’alinéa 36(1)b) de la Loi sur l’accès à l’information et la protection de la vie privée dans le but d’améliorer son site Web et ne seront ni utilisés ni divulgués pour d’autres raisons, sauf dans les cas où cela est autorisé par la loi. Communiquez avec l’agent de l’accès à l’information et de la protection de la vie privée de la Ville par courrier au Bureau du greffier, immeuble Susan-A.-Thompson, 510, rue Main, Winnipeg (Manitoba) R3B 1B9, ou par téléphone au 311 si vous avez des questions sur la collecte de ces renseignements.