Say hello to peggo!

La présente page n’a pas été traduite. Veuillez consulter la version anglaise ci-dessous.

Full and youth fare cards available August 8

Winnipeg, MB - Beginning Monday, August 8, Winnipeg Transit's reloadable peggo card will be available for full and youth fare passengers to purchase and start using, in addition to seniors.

Full fare, youth and senior peggo cards can be purchased in person at 97 locations across the City. These include all 7-Eleven and Shoppers Drug Mart stores as well as 18 other independent and City of Winnipeg outlets. Cards are also available for purchase online at WinnipegTransit.com or by calling 311.

Full fare peggo cards are white, whereas senior and youth peggo cards are green in colour.

peggo is convenient and easy to use. Users may preload their cards in person at any Transit retail agent, online at WinnipegTransit.com, or by phoning 311. To use your peggo card simply tap your card against the peggo card reader on the farebox, wait for the beep, and go.

During the launch period passengers will still be able to use paper passes and tickets. Winnipeg Transit encourages passengers to use up their paper tickets before switching over to peggo.

There are two types of fares which can be loaded onto peggo cards:

  • e-passes - replace paper passes and are valid for an unlimited number of trips during a set number of consecutive days. Transit offers e-passes that range from 24 hours in length all the way up to an annual pass.
  • e-cash - replaces paper tickets. Riders can load e-cash onto their peggo cards. e-cash fares are then deducted from the card when it is tapped on the farebox. When paying with e-cash, a 75-minute transfer is automatically loaded onto the peggo card so paper transfers are no longer required.

Riders will still be able to pay cash for fares.

peggo cards can be purchased for $5. However, for a limited time when riders purchase their peggo card, register it, and use it within 90 days of purchase, the $5 will be refunded to the card as e-cash.

Ces renseignements sont-ils utiles?

Comment pourrait-on améliorer cette page Web?

Les renseignements recueillis serviront à l’amélioration de notre site Web. Prière de ne pas se servir de ce formulaire pour soumettre une demande de service ou de renseignements, car la demande ne sera pas transmise au service en question. Pour soumettre une demande de service ou de renseignements, veuillez communiquer avec le 311.

Le présent formulaire ne vise pas à recueillir des renseignements personnels. Cependant, les renseignements personnels que vous choisissez d’inclure dans vos commentaires sont recueillis par la Ville de Winnipeg en conformité avec l’alinéa 36(1)b) de la Loi sur l’accès à l’information et la protection de la vie privée dans le but d’améliorer son site Web et ne seront ni utilisés ni divulgués pour d’autres raisons, sauf dans les cas où cela est autorisé par la loi. Communiquez avec l’agent de l’accès à l’information et de la protection de la vie privée de la Ville par courrier au Bureau du greffier, immeuble Susan-A.-Thompson, 510, rue Main, Winnipeg (Manitoba) R3B 1B9, ou par téléphone au 311 si vous avez des questions sur la collecte de ces renseignements.